Tuesday, February 14, 2012

Membantu kawan ku yang semput

Ceritanya macam ni.
Tadi masa sebelum pergi kelas, aku baring sekejap dalam bilik sambil siapkan assignment untuk OSHA. Tiba-tiba kawan aku ni (Afiq) dia masuk bilik dan cakap dia semput, tapi dia tak cakap pun dia nak pergi hospital.
Lepas itu, masa On the way pergi kelas dia cakap dia macaam nak mati, hahahha... aku dengan kawan-kawan aku pun gelak la, dan dia pun gelak sekali. sampai dekat kelas, masa nak duduk dia cakap dia tak larat, aku puna kjak la dia pergi hospital, dia cakap ok. Sebalum pergi hospital tu aku dengan dia pergi la jumpa lecturer sebab nak bagi tahu yang aku dengan dia nak pergi hospital. Masa jumpa lecturer, lecturer cakap dia nak bagi TEST, tapi dia cakap tak apa la, pergi la hospital, tapi esok kena la ambil TEST tu juga, aku pun cakap ok.

Dalam perjalanan pergi hospital tu aku sembang-sembang la dengan dia, aku cakap jangan la hisap rokok lagi. Tapi dia cakap semalam aku bukan hisap rokok banyak pun. Aku pun cakap ok...

Sampai dekat hospital aku bawa dia pergi bahagian kecemasan, terus MA tu bawa dia masuk bilik untuk gas tu. Sambil aku tunggu dia dekat luar aku tengok la banyak ragam orang yang datang ke hospital tu. seronok pula..hihiihi. Ada yang tak tahu menulis ada yg cakap tunggang terbalik.hahaha..

Lepas 10 minit tunggu afik dekat luar, dia pun keluar. Masa tunggu nak ambil ubat tu aku dengan Afiq tunggu dekat bahagian orang periksa tekanan darah tu. Boleh pula ada penimbang berat badan dan pengukur tinggi. Aku dengan Afik pun timbang la berat badan dan tinggi... Nombor giliran 7170, tiba-tiba nombor 7171 pula keluar, pelik aku, relax lagi, lepas tu 7172..aik.. aku pergi la dekat kaunter nak tanya, tiba orang dekat kaunter tu, tadi saya dah panggil tapi tak ada pun, aku pun bengang la dengan dia nak tinggi-tinggi suara pula. Aku pun cakap dekat dia , tak boleh cakap elok-elok ke. Lepas tu Afiq panggil aku, dia cakkap , relax daus.

Lepas panas hati dengan perempuan tu aku pergi Mc'd beli Mc'fizz...hahaha..laga rasanya..

sekian.

No comments:

Post a Comment